Hybrydy stanowią już 67% sprzedaży Toyoty w Polsce

Corolla najpopularniejszą hybrydą marki

2022-11-07

Od stycznia do czerwca 2022 roku Toyota sprzedała w Polsce 27 444 samochody z napędem hybrydowym. Hybrydy stanowią już 67% sprzedaży marki. Najpopularniejszą hybrydą Toyoty jest Corolla. Napęd hybrydowy dominuje również w segmencie SUV. Łącznie od początku obecności hybryd na polskim rynku Toyota sprzedała ich prawie 180 000.

W I półroczu 2022 roku Toyota dostarczyła klientom 27 444 samochody hybrydowe. Stanowiło to 67% całkowitej sprzedaży marki. Jest to o 10% więcej niż w całym 2021 roku. Oznacza to, że Toyota w Polsce staje się wiodącym dostawcą zelektryfikowanych pojazdów.

Już 67 procent sprzedaży Toyoty to hybrydy

Miano najpopularniejszego hybrydowego modelu zyskała Corolla Hybrid. Pozycję tę zajmuje od początku swojej obecności na rynku, czyli od 2019 roku. W I półroczu 2022 roku klienci kupili 8073 hybrydowe Corolle. Model ten – obok silników benzynowych – ma aż dwa układy hybrydowe do wyboru, które odpowiadają za 73% jego sprzedaży.

Drugą najchętniej wybieraną hybrydą jest Toyota C-HR, dostępna wyłącznie z dwoma zelektryfikowanymi napędami do wyboru. Kompaktowy crossover trafił do kierowców w liczbie 6160 egz.

Już 67 procent sprzedaży Toyoty to hybrydy

Hybrydowy RAV4 z napędem FWD lub AWD-i to zdecydowanie najchętniej wybierany wariant średniej wielkości SUV-a. Wersje z napędem hybrydowym stanowią już 85% całkowitej sprzedaży modelu w tym roku. Od stycznia do czerwca salony opuściło 5171 egz. RAV4 Hybrid.

W I półroczu 2022 roku sprzedano też 2911 egz. Yarisa Hybrid (47% udziału w całkowitej sprzedaży Yarisa), 2802 egz. Yarisa Cross Hybrid (82% udziału). Klienci Toyoty kupili też 1304 Camry i 1009 Highlanderów – oba modele są w Polsce wyłącznie hybrydowe.

Już 67 procent sprzedaży Toyoty to hybrydy

„67% udział hybryd w sprzedaży potwierdza, że Toyota jest w Polsce marką zelektryfikowanych samochodów. Udziały napędu hybrydowego w sprzedaży poszczególnych modeli są naprawdę imponujące. W szczególności widać to w przypadku SUV-ów. Nabywcy RAV4 i Yarisa Cross już niemal wyłącznie sięgają po odmiany hybrydowe, a dostępna z dwoma układami hybrydowymi do wyboru Toyota C-HR jest jednym z najpopularniejszych samochodów w Polsce” – podkreślił Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Central Europe.

Już 67 procent sprzedaży Toyoty to hybrydy

Od 2004 roku, czyli od debiutu w Polsce modelu Prius, polscy klienci kupili łącznie 178 448 hybryd Toyoty. Najwięcej hybrydowych samochodów, jakie opuściły salony marki, nosi znaczek Corolli (45 961 egz.). Drugie miejsce zajmuje Toyota C-HR (36 872 egz.), trzecie RAV4 (35 654 egz.), a czwarte Yaris (23 441).

Dowiedz się więcej

Autobusy na wodór w Madrycie Autobusy na wodór w Madrycie Wodorowe ogniwa paliwowe Toyoty w transporcie miejskim Land Cruiser i Hilux 2023 z paliwem HVO100 Land Cruiser i Hilux 2023 z paliwem HVO100 Odnawialny olej napędowy zamiast diesla Nowe auto dostawcze na wodór Nowe auto dostawcze na wodór Toyota, Isuzu, Hino i CJPT łączą siły Corolla w programie Najmu KINTO ONE Corolla w programie Najmu KINTO ONE Sprawdź warunki wynajmu auta przedkontraktowego Beyond Zero – Dni Elektryfikacji Toyoty Beyond Zero – Dni Elektryfikacji Toyoty Poznaj szczegóły wydarzenia Europejski rekord sprzedaży samochodów Toyoty Europejski rekord sprzedaży samochodów Toyoty Świetne wyniki za pierwszą połowę 2022 roku Baterie ze stałym elektrolitem Baterie ze stałym elektrolitem Ponad 1300 patentów Toyoty Toyota Land Cruiser Matt Black Edition Toyota Land Cruiser Matt Black Edition Zobacz nową wersję specjalną Firmy najczęściej wybierają Toyotę Firmy najczęściej wybierają Toyotę Dane z I półrocza 2022 roku Corolla Cross z wysoką wartością rezydualną Corolla Cross z wysoką wartością rezydualną Sprawdź wyliczenia INFO-EKSPERT Toyota rozwija sieć sprzedaży aut używanych Toyota rozwija sieć sprzedaży aut używanych Dowiedz się więcej Elektryczny SUV Toyota bZ4X Elektryczny SUV Toyota bZ4X Pierwszy model z linii beyond Zer