Nowe wodorowe auto dostawcze już w 2023 roku na rynku dzięki Toyocie, Isuzu, Hino i CJPT

2022-07-22

Już niebawem elektryczny napęd na wodorowe ogniwa paliwowe Toyoty pojawi się w kolejnym modelu bezemisyjnego auta dostawczego. Technologia wodorowa sprawi, że samochód z łatwością sprosta intensywnej pracy w branży transportowej, przyczyniając się do zwiększenia neutralności klimatycznej w firmach prywatnych.

Wprowadzenie do masowej sprzedaży średniej wielkości samochodu dostawczego z elektrycznym napędem na wodór (FCEV) będzie możliwe dzięki współpracy takich firm, jak: Toyota, Isuzu, Hino oraz Commercial Japan Partnership Technologies Corporation (CJPT). Na wzroście dostępności bezemisyjnych pojazdów użytkowych skorzystają przede wszystkim sklepy, firmy transportowe i przedsiębiorstwa, którym zależy na jak najszybszym osiągnięciu neutralności klimatycznej. Konsekwentna rozbudowa przez Toyotę wszystkich rodzajów zelektryfikowanych napędów – czyli pełnych hybryd, hybryd plug-in, aut elektrycznych na baterie i na wodór – zapewnia klientom na całym świecie coraz więcej nisko- i bezemisyjnych pojazdów dostosowanych do ich potrzeb i do stanu infrastruktury.

Auta dostawcze średniej wielkości często muszą pokonywać długie dystanse i wykonywać dużo kursów przez wiele godzin dziennie. Wiąże się to z zaopatrywaniem licznych punktów stanowiących niezbędny element miejskiego ekosystemu i służących ludziom w ich codziennym życiu. Dodatkowo wiele aut dostawczych jest wyposażonych w systemy chłodnicze, które pobierają sporo energii z napędu samochodu. Wszystko to wymaga ogromnych ilości paliwa, dlatego tankowanie aut użytkowych powinno trwać krótko i wystarczać na setki kilometrów. Idealnym rozwiązaniem jest tu wodór, czyli paliwo o dużej gęstości energii, gdyż bezemisyjny napęd na ogniwa paliwowe świetnie dostosowuje się do intensywnej pracy w transporcie.

Firmy Isuzu i Hino wniosą do projektowania nowego bezemisyjnego auta dostawczego wieloletnie doświadczenie w budowie samochodów ciężarowych. Toyota zaoferuje nowoczesne technologie elektryfikacji napędów i wodorowych ogniw paliwowych. Z kolei CJPT będzie odpowiedzialne za planowanie, aby produkt końcowy odpowiadał na potrzeby rynku. Nowy model bezemisyjnego auta użytkowego pojawi się na początku 2023 roku i będzie wykorzystywany m.in. w wodorowych przedsięwzięciach Toyoty, Isuzu, Hino i CJPT w Tokio i w prefekturze Fukushima.

Dowiedz się więcej

Nowa generacja systemów bezpieczeństwa Toyota T-MATE Nowa generacja systemów bezpieczeństwa Toyota T-MATE Większe możliwości Yarisy w kolorze Spicy Orange Yarisy w kolorze Spicy Orange Nowości w roku modelowym 2023 Lekki użytkowy van elektryczny Lekki użytkowy van elektryczny Nowy projekt Toyotay i partnerów Wymienne baterie do samochodów Wymienne baterie do samochodów Dowiedz się więcej o nowym projekcie Klub Rekordowych Przebiegów Klub Rekordowych Przebiegów Pochwal się trwałością swojej Toyoty Wyniki sprzedażowe Toyoty w lipcu 2022 roku Wyniki sprzedażowe Toyoty w lipcu 2022 roku Wzrost udziału w rynku do 17,7% Ponad 10 000 sprzedanych egzemplarzy PROACE CITY Ponad 10 000 sprzedanych egzemplarzy PROACE CITY Sprawdź szczegóły Zrównoważona produkcja bioetanolu Zrównoważona produkcja bioetanolu Wspólny projekt Toyoty i partnerów KINTO ONE coraz popularniejsze w Polsce KINTO ONE coraz popularniejsze w Polsce Sprawdź najchętniej wybierane modele Toyoty Autobusy na wodór w Madrycie Autobusy na wodór w Madrycie Wodorowe ogniwa paliwowe Toyoty w transporcie miejskim Land Cruiser i Hilux 2023 z paliwem HVO100 Land Cruiser i Hilux 2023 z paliwem HVO100 Odnawialny olej napędowy zamiast diesla Corolla w programie Najmu KINTO ONE Corolla w programie Najmu KINTO ONE Sprawdź warunki wynajmu auta przedkontraktowego