Nowe wodorowe auto dostawcze już w 2023 roku na rynku dzięki Toyocie, Isuzu, Hino i CJPT

2022-07-22

Już niebawem elektryczny napęd na wodorowe ogniwa paliwowe Toyoty pojawi się w kolejnym modelu bezemisyjnego auta dostawczego. Technologia wodorowa sprawi, że samochód z łatwością sprosta intensywnej pracy w branży transportowej, przyczyniając się do zwiększenia neutralności klimatycznej w firmach prywatnych.

Wprowadzenie do masowej sprzedaży średniej wielkości samochodu dostawczego z elektrycznym napędem na wodór (FCEV) będzie możliwe dzięki współpracy takich firm, jak: Toyota, Isuzu, Hino oraz Commercial Japan Partnership Technologies Corporation (CJPT). Na wzroście dostępności bezemisyjnych pojazdów użytkowych skorzystają przede wszystkim sklepy, firmy transportowe i przedsiębiorstwa, którym zależy na jak najszybszym osiągnięciu neutralności klimatycznej. Konsekwentna rozbudowa przez Toyotę wszystkich rodzajów zelektryfikowanych napędów – czyli pełnych hybryd, hybryd plug-in, aut elektrycznych na baterie i na wodór – zapewnia klientom na całym świecie coraz więcej nisko- i bezemisyjnych pojazdów dostosowanych do ich potrzeb i do stanu infrastruktury.

Auta dostawcze średniej wielkości często muszą pokonywać długie dystanse i wykonywać dużo kursów przez wiele godzin dziennie. Wiąże się to z zaopatrywaniem licznych punktów stanowiących niezbędny element miejskiego ekosystemu i służących ludziom w ich codziennym życiu. Dodatkowo wiele aut dostawczych jest wyposażonych w systemy chłodnicze, które pobierają sporo energii z napędu samochodu. Wszystko to wymaga ogromnych ilości paliwa, dlatego tankowanie aut użytkowych powinno trwać krótko i wystarczać na setki kilometrów. Idealnym rozwiązaniem jest tu wodór, czyli paliwo o dużej gęstości energii, gdyż bezemisyjny napęd na ogniwa paliwowe świetnie dostosowuje się do intensywnej pracy w transporcie.

Firmy Isuzu i Hino wniosą do projektowania nowego bezemisyjnego auta dostawczego wieloletnie doświadczenie w budowie samochodów ciężarowych. Toyota zaoferuje nowoczesne technologie elektryfikacji napędów i wodorowych ogniw paliwowych. Z kolei CJPT będzie odpowiedzialne za planowanie, aby produkt końcowy odpowiadał na potrzeby rynku. Nowy model bezemisyjnego auta użytkowego pojawi się na początku 2023 roku i będzie wykorzystywany m.in. w wodorowych przedsięwzięciach Toyoty, Isuzu, Hino i CJPT w Tokio i w prefekturze Fukushima.

Dowiedz się więcej

Autobusy na wodór w Madrycie Autobusy na wodór w Madrycie Wodorowe ogniwa paliwowe Toyoty w transporcie miejskim Land Cruiser i Hilux 2023 z paliwem HVO100 Land Cruiser i Hilux 2023 z paliwem HVO100 Odnawialny olej napędowy zamiast diesla Corolla w programie Najmu KINTO ONE Corolla w programie Najmu KINTO ONE Sprawdź warunki wynajmu auta przedkontraktowego Beyond Zero – Dni Elektryfikacji Toyoty Beyond Zero – Dni Elektryfikacji Toyoty Poznaj szczegóły wydarzenia Europejski rekord sprzedaży samochodów Toyoty Europejski rekord sprzedaży samochodów Toyoty Świetne wyniki za pierwszą połowę 2022 roku Baterie ze stałym elektrolitem Baterie ze stałym elektrolitem Ponad 1300 patentów Toyoty Toyota Land Cruiser Matt Black Edition Toyota Land Cruiser Matt Black Edition Zobacz nową wersję specjalną 67% sprzedaży Toyoty w Polsce stanowią hybrydy 67% sprzedaży Toyoty w Polsce stanowią hybrydy Sprawdź szczegóły Firmy najczęściej wybierają Toyotę Firmy najczęściej wybierają Toyotę Dane z I półrocza 2022 roku Corolla Cross z wysoką wartością rezydualną Corolla Cross z wysoką wartością rezydualną Sprawdź wyliczenia INFO-EKSPERT Toyota rozwija sieć sprzedaży aut używanych Toyota rozwija sieć sprzedaży aut używanych Dowiedz się więcej Elektryczny SUV Toyota bZ4X Elektryczny SUV Toyota bZ4X Pierwszy model z linii beyond Zer