1. Świat Toyoty
  2. O Toyocie



Dlaczego Toyota dla firm?

Posiadanie Toyoty jako samochodu firmowego to niecodzienny komfort oraz czysty zysk biznesowy. Zanim wybierzesz Toyotę dla firm, sprawdź, jakie zyskasz korzyści. Dowiedz się, dlaczego warto inwestować w samochody z przyszłością. 

 

Toyota dla firm – niektóre korzyści

- Niskie rzeczywiste koszty użytkowania (TCO) Toyoty dla firm.
- Modele Toyoty dla firm z powodzeniem sprawdzają się w firmach o bardzo zróżnicowanym profilu.
- Toyota dla firm posiada bardzo ciekawą ofertę aut użytkowych. PROACE, Hilux czy Land Cruiser to zawsze dobre rozwiązanie.
- Toyotę dla firm to wiele atrakcyjnych programów i ofert specjalnych.
- Szeroka gama modeli Toyoty dla firm – wybierz tę, która najlepiej dopasuje się do Twojego biznesu.
- Toyota dla firm oferuje bardzo atrakcyjne formy finansowanie.

Co warto wiedzieć, decydując się na zakup samochodu firmowego?
Na co warto zwrócić szczególną uwagę?
Dlaczego wartość rezydualna posiadanych przez firmę samochodów jest tak istotna w przyszłości?
Zanim kupisz samochód, dowiedz się o nim więcej.

1. Czy rabat na zakup samochodu jest najważniejszy?
Im większy rabat, tym lepiej? Nie. Większy poziom rabatu świadczy wprawdzie o tym, że nowy samochód można kupić za niższą cenę, ale ma to negatywny wpływ na wartość rezydualną, a co za tym idzie na cenę samochodu używanego.

2. Cena samochodu a wyposażenie standardowe
Podczas porównywania ofert należy wziąć pod uwagę różnice w wyposażeniu standardowym samochodów. Porównujmy „jabłka z jabłkami”. Dokupione w kraju i montowane u dilera wyposażenie jest z reguły droższe od tego montowanego fabrycznie, a wyższa na pierwszy rzut oka cena może okazać się konkurencyjna.

3. Wartość rezydualna używanego samochodu
Wartością rezydualną (RV – residual value) jest spodziewana wartość środka trwałego lub pozostałości po nim po okresie jego eksploatacji. Inaczej mówiąc, jest to rzeczywista cena odsprzedaży samochodu. Specjaliści instytucji finansujących, a także administratorzy flot nie mają wątpliwości, że prawidłowe określenie wartości końcowej samochodu generuje skutki finansowe dla firmy. Osoba odpowiedzialna za flotę firmową, podejmując decyzję o jej wymianie, spotyka się z reguły z dwoma kluczowymi problemami: sprzedażą samochodów używanych oraz z ustaleniem wartości rezydualnej dla nowej floty pojazdów, uwzględniając przewidywany czas eksploatacji oraz przebieg pojazdu. Niestety, bardzo często wartość rezydualna jest pomijana w analizach kosztów, a nawet mylona z wartością księgową.

Skąd bierze się wartość końcowa?

Utrata wartości poszczególnych modeli samochodów następuje w nierówny sposób. Jedne tracą na wartości błyskawicznie, a krzywa utraty wartości jest nachylona ostro przez wiele lat; inne tracą przez pierwsze kilkanaście miesięcy, co zrozumiałe, zaś potem ich wartość zmniejsza się już powoli.

Ma na to wpływ wiele czynników i nie są one jednakowe w różnych krajach. Podstawowym jest oczywiście cena zakupu. Najdroższe samochody, za kilkaset tysięcy złotych, mogą w ciągu roku stracić prawie połowę ceny zakupu. Im korzystniejsze promocje, tym wyższe prawdopodobieństwo szybszej i większej utraty wartości.

Drugim ważnym kryterium jest prestiż marki na danym rynku. Zupełnie inne wartości końcowe osiągają różne marki samochodów w Polsce, a inne na przykład w Czechach, Niemczech czy we Włoszech. Oczywiście niebagatelne znaczenie ma opinia o danej marce i modelu oraz sieci serwisowej importera.

Na niektórych rynkach oprócz wyposażenia liczy się także kolor. W Wielkiej Brytanii samochody białe i czerwone są zwykle najtańsze. Identyczne modele, z takim samym wyposażeniem – tyle że czarne, srebrne lub ciemnogranatowe – osiągają ceny wyższe o kilkaset funtów.

Na obniżenie wartości rezydualnej pojazdów wpływają też wszelkiego rodzaju promocje oferowane przez dilerów, szczególnie popularne w ostatnich latach. Stała i wysoka promocja na dany model może w skrajnych przypadkach doprowadzić do utraty wartości na poziomie 35–40% w pierwszych 9–12 miesiącach
eksploatacji pojazdu.

Wyznaczaniem wartości rezydualnej zajmują się profesjonalne firmy, takie jak Eurotax, który używając skomplikowanych narzędzi informatycznych stworzył program Forecast. Planując zakup następnego auta do firmy, zwróć uwagę na wartość rezydualną. To może się opłacać.

4. Koszty paliwa

Samochody Toyota zużywają bardzo mało paliwa w porównaniu z konkurencją, np. Yaris z silnikiem 1,4 D-4D spala średnio 4,5 l/100 km, a Avensis Sedan 2,0 D-4D – 5,5 l/100 km. Nie bez znaczenia jest także fakt, że samochody Toyota wyróżniają się wysoką mocą w stosunku do średniego zużycia paliwa.

5. Serwisowanie

Nie zawsze taniej oznacza lepiej. Wykonywanie obsługi serwisowej i napraw w Autoryzowanych Stacjach Dilerskich z wykorzystaniem oryginalnych części zamiennych jest gwarancją wieloletniej bezproblemowej eksploatacji samochodów.

6. Wizerunek marki

Na prestiż i rangę firmy ma wpływ bardzo wiele elementów, a wśród nich także użytkowana marka samochodów. Bardzo ważne jest także zadowolenie pracowników i ich preferencje w wyborze samochodu. Prowadzone badania satysfakcji pracowników z użytkowanych samochodów pokazują znaczącą przewagę Toyoty w tym zakresie.

 

Co wybrać: tańszy w zakupie samochód z silnikiem benzynowym, czy droższy samochód z silnikiem wysokoprężnym?
Odpowiedź zawarta jest w poniższym wykresie. Wykres jest wprawdzie uproszczony, ale pokazuje prawdziwą tendencję.

Porównanie kosztów eksploatacji Toyoty Auris 1,4 D-4D 90 KM (diesel) i 1,4 VVT-i 97 KM (benzyna)


Porównanie z punktu widzenia Fleet Managera zastanawiającego się nad wyborem droższego w zakupie samochodu z silnikiem
Diesla, ale z niższym spalaniem, czy tańszego samochodu z silnikiem benzynowym, ale z wyższym zużyciem paliwa. Wykres pokazuje, że im większe planowane przebiegi, tym bardziej opłaca się kupić auto z silnikiem Diesla, a punkt decydujący przypada na około 30 000 km. Założenia: cena benzyny = cena oleju napędowego = 4,5 zł/l.

 

PODSUMOWANIE
Podane wyżej elementy powinny zostać wzięte pod uwagę przy wyborze samochodu firmowego. Na rabat przy zakupie samochodów należy patrzeć przez pryzmat wartości rezydualnej, a na cenę zakupową w kontekście oferowanego wyposażenia standardowego.

Produkty oferowane przez Toyotę gwarantują Państwa firmie osiągnięcie przewagi nad konkurencją.