1. Świat Toyoty
  2. O Toyocie

Toyota: Facebook narzędziem komunikacji z klientami

Niezależnie od oferty firmy, jej asortyment to tylko jedna część oceny klientów. Drugą jest kontakt z klientami i odpowiedź na ich zapytania: warto sprawdzić jak radzi sobie w tym Toyota. Facebook jest narzędziem, które bardzo ułatwia komunikację na linii marka-klient. Każda marka, każda firma bez wątpienia powinna zadbać o to, by zaistnieć na Facebooku z uwagi na wielką moc tego narzędzia. Z portalu korzysta coraz większa liczba osób, które, mając jakiekolwiek pytania odnośnie interesującej ich firmy lub jej produktów, w pierwszej kolejności zadają je właśnie na Facebooku. Infolinia zwykle stanowi dopiero drugą linię kontaktu klienta z firmą: najpierw wolimy jednak zadać pytanie na facebookowym fanpage’u, ponieważ jest to dla nas szybsze, łatwiejsze i bezpłatne. Jakie jeszcze funkcje może pełnić profil firmy na Facebooku?

Nowa Toyota? Facebook powie Ci o promocjach!

Marka Toyota oraz jej salony wykorzystują Facebooka przede wszystkim do informowania o nowościach. Jeśli jest planowane wprowadzenie do salonów nowego modelu samochodu, to z pewnością dowiesz się tego na Facebooku. Warto śledzić działalność w social mediach marki Toyota: Facebook jest zdecydowanie najważniejszy, a jeśli przymierzamy się do zakupu samochodu tego japońskiego producenta, istnieje spora szansa, że to właśnie z serwisów społecznościowych dowiemy się o trwającej aktualnie promocji, który może uczynić nasz zakup jeszcze bardziej opłacalnym. Co więcej, często organizowane są promocje kierowane wyłącznie od użytkowników Facebooka, dlatego tym bardziej warto śledzić profil marki i interesującego nas salonu Toyota.

Kontakt z klientem Toyota na Facebooku

Szybka odpowiedź na pytanie klienta zadane na Facebooku, z pewnością przysporzy nam sympatii, dlatego warto zadbać o to, by obsługa klienta w social mediach była realizowana na bieżąco. Równie ważne jest to, by klient miał świadomość, że na jego pytanie odpowiada żywa osoba, a nie bot – dlatego każda odpowiedź ze strony marki powinna być spersonalizowana. Dobre wrażenie i większą sympatię wzbudza także odpowiedź na komentarze, które wcale takiej odpowiedzi nie wymagają: warto zobaczyć, jak robi to Toyota: Facebook marki jest aktualizowany każdego dnia. Codziennie pojawiają się posty dotyczące bieżących promocji, motoryzacyjnych nowinek czy reklamujące konkretne modele samochodów, dzięki czemu firma nie daje o sobie zapomnieć swoim fanom. Użytkownicy często zostawiają komentarze, w których chwalą się posiadanym przez siebie samochodem Toyota, zachwalają jego atuty, a czasem nawet wrzucają zdjęcia. Samo to stanowi dla marki bezpłatną reklamę, bo nic tak nie przekonuje potencjalnych kupców samochodów, jak pozytywne opinie obecnych użytkowników aut firmy. Dodatkowo Toyota wzbudza sympatię odpowiadając na komentarze użytkowników: ciesząc się z ich zadowolenia z samochodu, życząc bezpiecznej podróży czy udanego wyjazdu. W ten sposób tworzy się relacja z klientem, który chętnie będzie polecał markę innym osobom.

Zapraszamy na nasz profil na Facebooku: https://pl-pl.facebook.com/ToyotaRadosc/