Zdaniem ekspertów Interbrand swój sukces Toyota zawdzięcza bogatej i zróżnicowanej gamie samochodów oferowanych na całym świecie. Marka rozwija niskoemisyjne technologie, przyczyniając się do stopniowego odejścia społeczeństwa od emisji węgla.
„Toyota jest liderem niskoemisyjnych technologii, zarówno pod względem ich zaawansowania, jak i popularyzacji. Ponad 14 mln hybryd naszej produkcji pozwoliło do tej pory uniknąć emisji ponad 90 mln ton CO2. W naszej ofercie obok hybryd mieszczą się także hybrydy plug-in oraz auta elektryczne na wodór. O sile naszej marki – obok nowych technologii – decyduje także wysoka jakość, niezawodność i trwałość naszych samochodów” – powiedział Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Motor Poland.
Toyota od lat należy do ścisłej czołówki najcenniejszych marek na świecie. W rankingu występuje obok takich technologicznych potentatów jak Apple, Google, Amazon czy Microsoft. Ma wyższą wartość niż Facebook, Intel czy IBM.

Najbardziej wartościowe marki motoryzacyjne według raportu Best Global Brands 2019 firmy Interbrand
Miejsce w Top 100 | Marka | Wartość marki (mld USD) |
7 | Toyota | 56,2 |
8 | Mercedes-Benz | 50,8 |
11 | BMW | 41,4 |
21 | Honda | 24,4 |
35 | Ford | 14,3 |
36 | Hyundai | 14,15 |
40 | Volkswagen | 12,9 |
42 | Audi | 12,7 |
50 | Porsche | 11,65 |
52 | Nissan | 11,5 |
77 | Ferrari | 6,45 |
78 | Kia | 6,4 |
85 | Land Rover | 5,85 |
90 | Mini | 5,5 |
99 | Harley-Davidson | 4,8 |
Najbardziej wartościowe marki na świecie wg raportu Best Global Brands 2019 firmy Interbrand
Miejsce | Marka | Sektor | Wartość marki (mld USD) |
1 | Apple | Technologie | 234,2 |
2 | Technologie | 167,7 | |
3 | Amazon | Sprzedaż | 125,3 |
4 | Microsoft | Technologie | 108,8 |
5 | Coca-Cola | Napoje | 63,4 |
6 | Samsung | Technologie | 61,1 |
7 | Toyota | Motoryzacja | 56,2 |
8 | Mercedes-Benz | Motoryzacja | 50,8 |
9 | McDonalds | Restauracje | 45,4 |
10 | Disney | Media | 44,35 |